zaterdag 10 augustus 2013

Dag 15 Dolfijnen spotten in St Petebeach

Vanmorgen weer lekker bij het zwembad ontbeten en onder het genot van een bakkie koffie en Hot pockets een plons in het zwembad gedaan. Vandaag hebben we een dagje strand op de planning staan en we wilde dit keer naar St petebeach bij St petensburg. Ik had van te voren gekeken of we nog een boot tochtje konden maken want wij vinden het dolfijnen spotten altijd erg leuk. Ik had eerst een tour gevonden waarbij je 4 uur onderweg bent en dan eerst naar een baai vaart om te snorkkelen dan een stukje zee om dolfijnen te zien en vervolgens naar een strandje waar je nog kon snorkelen en schelpen kon zoeken. er stonden geen vertrektijden bij dus van de week even geïnformeerd hoe laat ze vertrokken. Dat was al om 9 uur s 'morgens en een half uur van te voren aanwezig zijn mmm dat vond ik met een kleine 2 uur reis tijd net iets te vroeg het is tenslotte vakantie. Dus besloten we om de Dolphin Racer te doen een grote speedboot waarmee je een tocht maakt van 1,5 uur en deze vertrekt om half 2. Om 10 uur vertrokken we bij de villa en zijn eerst de tickets voor de boot op gaan halen en vervolgens nog even naar het strand gegaan. Voor de lunch hebben we een verse salade gehaald en vervolgens zijn we naar de boot gegaan. Het was een leuke toch en natuurlijk hebben we dolfijnen gezien en je waait echt heerlijk uit op de boot. Na afloop vonden we wel dat de tocht met The Little Toot die we al 3x in Clearwater Beach hebben gedaan leuker is en we daar meer dolfijnen zagen. Na de tocht zijn we nog even terug gegaan naar het strand om lekker af te koelen in de zee (van afkoelen kwam niet veel want het zeewater is echt warm) en Quillian is op het strand nog even van de waterglijbaan geweest (2x voor $5) Na een uurtje werd het opeens aan 1 kant heel erg donder en begon het te flitsen en alles werd meteen op geruimd op het stand het begon steeds harder te waaien en te regenen en Quillian en ik zijn snel naar de auto gerent om te schuilen Frits volgde een tijd later die was nog een cach zoeken langs het stand waar ik en Quillian geen zin in hadden. Toen het droog was wat na 10 minuten al was hebben we ons om gekleed en zijn we weer richting de villa gegaan. Onderweg hebben we gegeten bij Dennys dat willen we altijd een keertje doen in de vakantie omdat ik dat zo echt Amerikaans vind. Na een stop bij de Walmart voor wat boodschapjes zijn we thuis nog even het zwembad in geplonsd en nu onder het genot van een wijntje nog even achter de ipad. Morgen gaan we naar Magic Kingdom.

1. Oh hartstikke leuk zeg die dolfijnen die zo met de boot mee springen. En daarna lekker genoten op het strand. Veel plezier in Magic Kingdom!

2. Wat een lekker dagje weer! Dagje strand aktijd goed. Jyllie vermaken je nog steeds goed zo te zien. Have fun